Szkolenie PDP 3.0 EV

Zapisy są ZAKOŃCZONE

Podstawy Diagnostyki Pojazdowej (PDP) 3 edycja EV

Awaria samochodu na drodze może się przytrafić każdemu. W takim momencie chcesz wiedzieć co zrobić, aby móc jechać dalej. Czasami wystarczy otworzyć maskę i spojrzeć na silnik. Po kilku minutach patrzenia i szczerej modlitwie okazuje się, że to pomaga. Silnik odpala i możemy kontynuować podróż. Może to była próba wiary i stał się cud, a może w efekcie dłuższego postoju i zmian temperatury usterka czujnika położenia wału korbowego chwilowo zanikła. Chcesz wiedzieć jak działają podzespoły zamontowane w Twoim aucie, oraz co zrobić gdy przestają działać? Nie licz na cud. Poznaj świat diagnostyki pojazdowej od podstaw!

🚀 Startuje 3 (ostatnia) edycja szkolenia PDP

✅ Jesteś osobą która lubi majstrować przy samochodach, motocyklach, traktorach, koparkach itp.  
✅ Jesteś świadomym użytkownikiem, który chce wiedzieć więcej niż jest napisane w instrukcji obsługi pojazdu.  
✅ Aspirujesz do bycia mechanikiem przyszłości, stare nawyki chcesz zastąpić nowymi technikami diagnostyki.  
✅ Chcesz się przebranżowić i zacząć od nowa.
✅ Szukasz przestrzeni, która pomoże Ci się rozwijać z pomocą pasjonatów z branży.

Jesteś na TAK? Koniecznie doczytaj do końca.

Co wyróżnia to szkolne?

W tym szkoleniu nie chodzi o samodzielne konsumowanie treści wideo. Otrzymasz dostęp do materiałów, aby się wcześniej przygotować do zajęć i wykonać ćwiczenia, natomiast miejscem edukacyjnym są grupowe spotkania online na których łączymy zebrane informacje w schemat diagnostyczny.

Efektywna diagnostyka jest nie tylko trafna, ale również możliwie jak najszybsza. Dlatego w tym szkoleniu pokażę Ci tylko te informacje, które do tego efektu Cię przybliżą.

ZMIERZ ➡️ ZROZUM ➡️ ZDIAGNOZUJ 

Zmierzysz

Nauczysz się jak wykonywać pomiary wykorzystując odpowiednie narzędzia we właściwy sposób.

  • Żarówka 
  • Multimetr
  • Miliomomierz
  • Miernik rezystancji izolacji
  • Oscyloskop
  • Tester diagnostyczny

Zrozumiesz

Zrozumiesz jak działają systemy wykorzystując dokumentację techniczną oraz inne skuteczne techniki.

  • Poznasz dokumentację z darmowych oraz płatnych źródeł.
  • Dowiesz się gdzie szukać specjalistycznej dokumentacji.
  • Poznasz silne i słabe strony różnych źródeł wiedzy.
  • Zrozumiesz jak odczytywać schematy elektryczne oraz z których najlepiej korzystać.
  • Zrozumiesz działanie systemów bez samodiagnostyki.
  • Wywołasz usterki, które pomagają w zrozumieniu działania systemu.

Zdiagnozujesz

  • Rozbieranie wszystkiego nie zawsze ma sens zwłaszcza, gdy naprawa może się okazać nieopłacalna. Zaczniesz diagnozować usterki szybciej, pomijając zbędne czynności.
  • Diagnostyka jest tak skomplikowana jak ją sobie skomplikujemy, dlatego najtrudniejsze usterki mają zazwyczaj prostą przyczynę. Tajemnica tkwi w szczegółach.
  • Techniki diagnostyki, to już nie jest tajemna wiedza którą trzeba zdobywać latami.

Rozwój elektromobilności sprawia, że coraz częściej musimy pracować z układami elektrycznymi o różnym poziomie napięcia. Zrozumienie ich specyfiki, diagnostyki i procedur bezpieczeństwa staje się kluczowe w codziennej pracy warsztatu. 
Dlatego w PDP 3.0 EV dowiesz się jak bezpiecznie serwisować pojazdy hybrydowe i elektryczne.

Bezpieczeństwo pracy z HV – rozłączanie, blokowanie, pomiary napięcia, testowanie izolacji
✅ Symulacje i testy działania komponentów – pokazane na samochodzie EV/HEV
⭐Analiza przypadku - przykłady usterek i przebieg diagnozy

 Siła społeczności

Społeczność autonomis to miejsce gdzie każdy może się poznać i pomóc sobie nawzajem. Mimo że dzielą nas dalekie odległości to łączy nas pasja do motoryzacji. Dbamy o to aby atmosfera tego miejsca była przyjazna dla wszystkich. Dlatego wieżę, że zostaniesz w niej na dłużej.


Serwer Discord Akademia autonomis do szybkiej komunikacji
 

Spotkania online dla wszystkich uczestników Akademii autonomis

Dołączając do PDP 3.0 EV stajesz się uczestnikiem platformy szkoleniowej AKADEMIA AUTONOMIS, dostajesz roczny dostęp do wszystkich treści, które będą dodawane do platformy w ramach PDP. Tu będzie wszystko co potrzebujesz do dalszego rozwoju. 

Kto za tym stoi?

✅ 🚗 17 lat doświadczenia w diagnostyce i naprawie – Specjalizuję się w samochodach Mercedes-Benz, ale ciekawią mnie wszystkie.

✅ 🎓 5 lat jako trener techniczny – Prowadzę szkolenia stacjonarne i online.

✅ 🏆 2 lata jako zewnętrzny trener dla Mercedes-Benz Polska – Szkolę techników z autoryzowanych serwisów MB, dzieląc się wiedzą na temat najnowszych technologii.

To ja Arkadiusz Bernat (po prostu Arek😀)

Zdarzało mi się opuścić kilka lekcji w szkole średniej i w sumie nie czuję, że coś ważnego mnie ominęło. Natomiast całą wiedzę na temat naprawy i diagnostyki pojazdowej nie wyniosłem ze szkoły. Moim najlepszym nauczycielem było doświadczenie i poznawanie wszystkiego na swój sposób. Nie wiem wszystkiego najlepiej, ciągle się uczę i przekazuję tą wiedzę i doświadczenie innym.
Opinie o mnie wyrobisz sobie sam(a), ja tylko pokażę co inni pisali na mój temat.

Po każdym szkoleniu wiem, że są rzeczy które powinienem poprawić dlatego cały czas udoskonalam treści oraz sposób przekazywanej wiedzy i doceniam każdą opinię którą wystawiają mi uczestnicy. 

Kalendarz szkolenia:

ŻÓŁTY - Otrzymujesz dostęp do treści każdego z modułów (M)
ZIELONY - Spotkanie online (godzina 19-21) - omówienie treści i zadań (spotkanie nagrywane) (S)
NIEBIESKI - Konsultacje online (godzina 19-21) - konsultacje / pytania i odpowiedzi (spotkanie nagrywane) (K)

Harmonogram szkolenia

 Harmonogram szkolenia:

 Nazwa modułu   Zagadnienia   Rezultat   Projekt / Ćwiczenia 
 Wstęp
 7 Marca
- Konto użytkownika - Dowiesz się jak korzystać z materiałów i platformy szkoleniowej oraz zakładki społeczności. - Uruchomisz i skonfigurujesz swoje konto w systemie.
 M1. Pomiary elektryczne
 7 Marca 
- Żarówka (obciążenie)
- Multimetr (napięcie, rezystancja, prąd)
- Miliomomierz
- Miernik rezystancji izolacji
- Oscyloskop (pomiary PWM, CAN, LIN)
- Efektywnie wykorzystać przyrządy pomiarowe.
- Potrafisz dobrać przyrząd do pomiaru.
- Znasz wady i zalety różnych przyrządów.
- Wykonasz najważniejsze pomiary związane z czujnikami, nastawnikami, stanem akumulatora oraz ładowania.
M2. Tester diagnostyczny - Jak podłączyć, wybrać model.
- Interpretacja błędów
- Kasowanie błędów
- Wartości rzeczywiste aktualne vs zadane
- Poznasz różne warianty testerów diagnostycznych.
- Poznasz różnice między testerem uniwersalnym, a fabrycznym.
- Zinterpretujesz opis kodu usterki.
- Wiesz na co zwracać uwagę odczytując wartości rzeczywiste.
- Zrozumiesz, że tester tylko wskazuje kierunek w jakim należy przeprowadzić ścieżkę diagnozy.
- Odczytasz błędy w swoim samochodzie.
- Odczytasz wartości rzeczywiste w swoim samochodzie.
- Przeprowadzisz jazdę próbną, która będzie podstawą do wyciągnięcia wniosków do dalszej części.
M3. Dokumentacja techniczna - Budowa układów
- Działanie podzespołów
- Zmiany konstrukcyjne
- Biuletyny
- Sztuczna inteligencja
- Poznasz dostępne bazy wiedzy za darmo oraz dowiesz się jak zdobywać specjalistyczną wiedzę nie wydając ani grosza. - Wykonasz zadanie wykorzystując dostępną dokumentację.
M4. Schematy elektryczne - Oznaczenia sygnałów
- Oznaczenia zacisków
- Połączenie sieciowe
- Schematy wewnętrzne sterowników
- Różnice w schematach fabrycznych i uniwersalnych
- Umiesz posługiwać się schematem elektrycznym i wiesz gdzie go znaleźć. - Znajdziesz schemat dedykowany do swojego samochodu.
- Wykonasz zadanie na schemacie.
M5. Działanie systemu - Komunikacja sieciowa
- Usterki elektryczne wywołane przez elementy mechaniczne
- Zrozumiesz jak działa komunikacja między sterownikami.
- Zrozumiesz zasadę działania systemów które nie posiadają samodiagnostyki.
- Wykonasz ćwiczenie, które pomoże Ci zrozumieć działanie systemu.
M6. Techniki diagnostyki - Symulowanie usterek
- Schemat diagnostyczny
- Wiesz jak bezpiecznie wywołać usterkę, która pozwala lepiej zrozumieć działania systemu.
- Zrozumiesz jakie metody pomagają przyspieszyć diagnostykę.
- Wywołasz usterkę w swoim samochodzie i wyciągniesz z niej wnioski.
Co dalej? - Jak wykorzystać schemat diagnostyczny do dalszego rozwoju. - Umiesz wykorzystywać schemat diagnostyczny w pozostałych obszarach wiedzy dostępnych na platformie. - Podzielisz się swoim doświadczeniem z innymi uczestnikami grupy.

Szkolenie będzie trwało 6 tygodni, w cenie szkolenia jest roczny dostęp do wszystkich treści, które będą systematycznie dodawane do Akademii w ramach szkolenia PDP.

Szkolenie PDP 3.0 EV to ostatnia edycja tego szkolenia, dlatego to ostatnia szansa aby dołączyć.

Oczywiście możesz zrezygnować z udziału w ciągu 14 dni od daty pierwszego spotkania online, czyli do 25 marca, bez podania przyczyny, zwrot wpisowego otrzymasz w 48h.

Tak po opłaceniu zamówienia oraz wpisaniu danych otrzymasz fakturę w wersji pdf.

Jeżeli wolisz zapłacić tradycyjną formą przelewu, napisz na adres: biuro@autonomis.pl i prześlemy Ci dane do wpłaty.

Sprawdź ustawienia limitów płatności w swoim banku i upewnij się, że kwota transakcji nie przekracza dziennego limitu.

Treści szkoleniowe są wyjaśnione prostym językiem tak aby osoba bez technicznego wykształcenia potrafiła je zrozumieć i pamiętaj, że zaczynamy od podstaw.

Rozwiązanie najprostszych usterek znajdziesz w instrukcji obsługi pojazdu lub domyślisz się po symbolu jaki jest wyświetlony na liczniku. Zawarte w treściach szkoleniowych informacje pozwolą Ci na przeprowadzenie diagnostyki bardziej zaawansowanych systemów takich jak obwody świateł lub sieci transmisji danych. Są pewne wyjątki związane z samochodami po 2018 roku do których niezbędne jest autoryzowane połączenie diagnostyczne, ale poznasz metody dzięki którym możesz niektóre z ograniczeń ominąć. Jak? Wystarczy, że zrozumiesz koncept działania, a okaże się, że w wielu przypadkach nawet komputer diagnostyczny nie będzie ci potrzebny.

Do wykonania ćwiczeń będą potrzebne dodatkowe narzędzia i za pewnie większość z nich już posiadasz. Zaczniemy od najprostszych tj. żarówka i multimetr (miernik uniwersalny).  Do połączenia się z systemami diagnostyki pokładowej niezbędny będzie tester diagnostyczny, jeżeli na tym etapie nie posiadasz żadnego to dowiesz się jakie różnice są między testerami uniwersalnymi, a fabrycznymi oraz zdecydujesz co będzie lepsze na własny użytek lub do warsztatu. Oscyloskop to ostatni przyrząd pomiarowy (mój ulubiony), który będzie omawiany, ale na początku nie musisz się przejmować jego brakiem, poznasz różne rodzaje oscyloskopów i podejmiesz decyzje czy i jaki wybrać. Dodatkowo pokazuję pomiary które w pewnym stopniu są w stanie zastąpić to urządzenie, przynajmniej na początku. 

Do udziału w spotkaniach online będzie wykorzystany program ZOOM, otrzymasz link za pomocą którego dołączysz do spotkania z komputera, tabletu, lub telefonu.  Materiały do szkoleń będą udostępniane na stronie www.autonomis.pl.